Wednesday, November 26, 2008

Medicine while breastfeeding

We as human being, cant get away from being sick once in a while.. 

Jadinya, kita perlu berhati-hati dengan ubat-ubatan yang kita ambil. Nyatakan kepada doktor anda bahawa anda seorang ibu yang menyusukan anak.

Saya sendiri pernah terkena :P

Walaupun saya telah menyatakan perkara sedemikian, namun doktor terbabit tetap memberikan saya Sedilix DM Linctus utk melegakan batuk.

Apakah kandungan Sedilix DM Linctus?

Each 5ml contains:
Dextromethorphan HBr 15mg
Promethazine HCl 3.125mg
Pseudoephedrine HCl 30mg

Since ada item #3, which is Pseudoephedrine, makanya pengambilan ubat tersebut saya hentikan serta merta. Ia boleh menyebabkan pengurangan production yang agak ketara kepada diri saya ketika itu.

Artikel rujukan ada di sini. Jangan malu-malu nak klik :)

1 comment:

Metrobestmom said...

Saya menyediakan supplement tambah susu bagi ibu2 yg menghadapi masalah dalam pengeluaran susu.memperbanykkn dan ibu lebih bertenaga - susu lebih pekat - anak suka..
Boleh consume selama sebulan bagi sesiapa yg nak try dahulu. Terdapat 4 jenis vitamin di dalam trial pack ini:

Shaklee product...
kalau full pack untuk consume 3 bulan RM241
tapi kepada yang kurang bajet -ada kekangan -just RM80 untuk sesi percubaan 30 hari
-alfalfa
-Vit C
-B complex
-Vitalea

Hubungi saya utk maklumat lanjut di 0176766156 atau email me irnawatimm@gmail.com
metrobestmom.blogspot.com
Terbukti-dipercayai...inshaalllah